Çizim Öğreniyorum!


 Sizlere hiç bahsetmedim ama ben kursa basladım. :) Hem bölümüm yüzünden çizim öğrenmem gerektiği için hem de "Endüstriyel Tasarım çizim Teknikleri" adıyla bizim bölüme özel kurs açıldığını duyunca kaçırmak istemedim hemen yazıldım. Hocamız, Özgür abi çok iyi. Çok iyi çiziyor. Maşallah valla. Biz temel paralelkenar çizerek elips olusturmaya calısıyoruz yine de yamuk yapıyoruz, Özgür abi eline kalemi alıp şak diye mükemmel bir elips çiziyor. :) Ayrıca alican abi de var, o da bizimle birebir ilgilenip yönlendiriyor.

Çizimlerim çok iyi değil farkındayım, ama bu benim kişisel blogum ve sadece yazmak istediğim için yazıyorum. kimseye çizim hakkında bilgi vermek gibi bir niyetim yok, o seviyede değilim henüz. O yüzden eğer çizim öğrenmek için geldiyseniz beni dikkate alabileceğiniz tek mevzu kalemler :) Çünkü malzeme olayını gerçekten araştırdım, sordum soruşturdum. :) Yani ilk önce malzemelerden başlıyoruz.
Sol taraftakiler çizim markerları. Ürünü çizdikten sonra ışık, gölge, yansıma vs. belirtmek için kullanıyoruz. Renk skalası çok geniş. Yani birçok tonu bulunabiliyor. Yeni başladıysanız promarker ya da kurecolor kullanmanızı tavsiye ederim. Ucuzun iyisi denebilir. Marker kullanmak zor, ben de hala öğrenemedim. En baştaki promarkerların tanesi 5tl. Ortadakiler concord, onlar 3,50tl. (Onları tavsiye etmiyorum ben.). Markerların en sağındaki ise siyah Kurecolor.  O da 4,50tl. Fiyatlar bir kırtasiyede bulabileceğiniz en ucuz fiyatlar. :) Hepsi de çift taraflı. Bir ince bir kalın ucu var yani. Alican abi şimdilik promarker veya kurecolor kullanmamızı öneriyor. Profesyonelleşince de prizmacolor kullanacakmışız.

Markerların yanında 12li rotring HB uç kutusu ve rotring 300 2,0mm mekanik çizim kalemi (propelling pencil-mekanik kalem) var. 12li uç 10tl.  Rotring kalem ise 17,50tl. Eğer hobi için yapıyorsanız bence masrafa girip bu kalemi almanıza gerek yok. Yok ben alacağım diyorsanız da kalemi rotring, ucunu da rotring F alın. Bu kalem teknik çizimlerde de kullanılıyor. Ayrıca bunu aldığında bir de özel kalemtıraş almanız gerek. Normal kalemtıraşla da açabilirsiniz ama zor.

Rotringlerimin yanında 0,5mm bolero uçlu kalemim var. Onun çizimlerle alakası yok. 4tl. Çok beğeniyorum. Tavsiye ederim.

Daha sonra sırasıyla Faber Castell Gold Faber 1221, Faber Castell 9000, LYRA Art Design 669, Cretacolor Drawing 2001 serilerinden kalemlerim var. Yukarıda bahsettiğim mekanik kalemden almaktansa bunlardan alın. 1-2tl arası değişiyor fiyatları. En iyisi Faber Castell 9000. Ben de 6H-6B arası bütün kalemlerden var. Ama sadece 4H- F- HB nadiren de B veya 2B kullanıyorum.

DAha sonra Maped çubuk silgim var. Çizim yapacaksanız normal silginin yanında bir hamur silgi bir de çubuk silgi almanızı tavsie ederim. Normal silgi pentel(2,50tl), hamur silgi faber castell (1,50tl), çubuk silgi de Maped(3,50tl). Çubuk silgi aldığınız zaman mekanik kısmını devamlı almanıza gerek yok. Ucunun yedeğini bulabilirsiniz.

Alttaki iki ton yeşil ve bir ton beyaz kalemler de karizma kalemleri diye geçiyor. Başka adıyla Yağlı-kuru. Kuru boya gibi ama daha yumuşak. Kuru boya almaktansa bunu almanızı tavsiye ederim. Yeşiller KOH-I-NOOR ve 1,75tl. Beyaz Faber Castell Albert Dürer ve 2tl. Boyama yapmak istiyorsanız temel 12renk kutu alın, daha ucuza gelir. :)

Üsttekiler de stabilolarım. İnce siyah ve kalın siyahım hep yanımda. Fine liner'a ihtiyacım olduğu zaman kullanıyorum. 2tl civarı onlar da.

Zeminde gördüğünüz kahverengilik duralit. Yani kesme tahtası. Karton vs keserken masaya zarar vermesin diye almıştık ama stabiloların yanında duran kıskaçlardan(25krş) alıp kağıdınızı duralite tutturup kucagınıza alıp çizseniz de olur. Biz kursta öyle çiziyoruz. Herkes çizim masası alamaz değil mi?

Fotoğrafta yok ama bir de maket bıçağı alın. Çizim kalemlerini (mekanik olanları değil, sakın ha!) açmak için kalemtıraş değil de maket bıçağı kullanmanız daha iyi olur. Zaten resimdeki kalemlerden anlayabilirsiniz, normal kalemtıraşla açılmadıklarını.

Bu benim blender denemem. Ödev falan değildi. Kendim denedim. İlk denemem oldugunu düsünürsek memnun kaldım diyebilirim. :)


 Kursta mouse çizmeyi öğrendiğimiz için Alican abi anlatmadan önce kitabımı açıp bakarak kendim bir tane denedim. Arka kısmı kötü oldu ama ön kısmı iyi olmuş bence. Alican abi de şu arka tarafı görmezsek güzel olmuş dedi. Ama sonra da ekledi "Bu senin tasarımın sonuçta, bu böyle olacak da diyebilirsin" dedi. :)








Bugün paralel çizgi çalışmalarımıza yenisini ekledik. Dikdörtgenler prizması çizim. İki farklı yüzeyden kesip kesişen kısmını düzgünce çizmeye çalıştık. Hata varsa bile görmesi çok zor ama doğru gözüküyorlar şuan için. :)










Geçen hafta okulda derste hoca helikopter çizmemizi istedigi zaman bir iki denemiştim. Önce burnumun dikine gidip direk ayrıntılarla çizmeye başladığım için ne çizgilerim kaliteli oldu ne de oranlar. Bence elipsler kullanarak formu elde etmeye çalıştım. Üsttekine göre çok daha iyi oldu. Ama kuyruk işini beceremedim! Zaten tamamlamadım da :)



Bugün kursta uçak gövdesi çizmeye çalıştık. Beceremedim açıkcası. Önümüzdeki hafta buna devam edeceğiz.

 Canım sıkılınca böyle değişik-komik suratlar çiziyorum. İsim de koyuyorum. Eğlenceli oluyor. En baştaki Fabrikatör Lerry. Şeker Fabrikası var ama çocukları hiç sevmiyor. Şekerlerinin adı da Candy Lerry. Yanındaki Haylaz Benny. Asıl adı Benjamin. Kulağındaki kaleme bakmayın, hiç ders dinlemez o. Saçları da süper kıvırcıktır. Salyası da eksik olmaz. Alttaki Antikacı Kemal. (Yahşi Cazibe gibi okuyun.) Ağzından piposu boynundan atkısı eksik olmaz. Antikacı dükkanında işler kötü, kalorifleri çalıştıracak parası yok. Parası az ama boğazını hiç tutamıyor. Yemeyi çok seviyor.



Bunlar serbest elips çalışmalarım. Tamamen soyut. Amip gibi gözüküyorlar sadece :)












Yorumlar

  1. vay ne güzel!!! hep resim yapmak istemişimdir ama ne yeteneğim var ne de cesaretim :))
    aynen devam, çalışmalarını da bekliyoruz
    bana çok güzel geliyor valla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim :) ben de hep istemistim ama yetenegim yoktu hem de hic yardım almamıstım. çok az yol yordam öğrenince işler biraz daha kolay.

      ben de paylasmayı planlıyorum. hem calısmazsam sırf blogun düzenini bozmamak icin cizim calısırım, bir ise yarar diye düsündüm. :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar