ŞEKER GİBİ BAYRAM TATİLİ



Herkese yeniden merhaba!
Önce finaller yüzünden bloga vakit ayıramadım, sonra bilgisayarım çöktü, Türkiye'ye döndüm bilgisayarı yaptırdım ama bu sefer de internet paketim bitti. O yüzden uzun süredir yazamıyordum. 

Geçtiğimiz hafta benim için gerçekten güzeldi. Uzun zamandır geçirdiğim en güzel haftaydı. Her gününden gerçekten zevk aldım, geceleri yastığa başımı koyduğumda mutluydum. 12 Temmuz Pazar günü otobüse atlayıp memlekete gittim. (Burdur'un ilçesi, Karamanlı) Önce Babaanneme gidip sürpriz yaptım (gideceğimden haberi yoktu.) Sonra teyzemlere geçtim. Ertesi gün kuzenim Meltem'le (aslında bir gece kalıp dönmek üzere çıkmıştık yola) sırf alışveriş yapmak için (+Meltem'in dişçi randevusu vardı) Antalya'ya gittik ve minik tatilimizi uzata uzata perşembe akşamına kadar kaldık. Bol bol alışveriş yaptık, gezdik. (Onların fotoğraflarını ayrı bir yazıda paylaşacağım) Sonra bayram için köye geri döndük.



Bayramın ilk günü tabiki bayramlaşmayla geçti. Babaannemle ve halamlarla evdeyken bayramlaştık. Daha sonra anne tarafından akrabalarımızı ziyaret ettik. Birçok kişi bu bayramlaşma olayını sevmez aslında -özellikle yeni nesil- ben çok seviyorum. Akrabaları görmek -çok yakın olmasak bile- beni mutlu ediyor. Kalabalığı sevmem, ama aile kalabalığından zevk alıyorum. Çünkü ailenle akrabalarınla bir bağın oluyor, koşulsuz sevgi saygı duyuyorsun. (En azından ben öyle hissediyorum yani) Yılda bir defa görüştüğün insanlarla bile iyi vakit geçirebiliyorsunuz. Sonradan edindiğimiz arkadaşlarla, ailemiz akrabalarımız arasındaki en önemli fark bu bence.


Bayramın ikinci günü hah curcuna bitti evde pinekleme zamanı artık demiştim ki babaannem ot ekmeği yapmaya karar verdi. Ben ilk önce çok yağlı oluyor falan diye burun kıvırdım ama bana özel yağsız tuzsuz hazırlamışlar :) Bayıla bayıla yedim tabiki! 



Aslında aşama aşama fotoğraflamıştım. Ama babaannemin hızına makinem yetişememiş, çoğu bulanık çıkmış. 



Köye gitmenin benim için güzel iki yanı var;
 1.si sülale boyu pikniğe yaylaya gidilmesi 
2.Babaannemin ot ekmeği yapması ve kahvaltılarda yufka kızartılıp yenmesi
Sırf bu iki madde ile bile tatilim çok güzeldi!


Ot ekmeğinin içini annem hazırlar, hamuru babaannem açar, pişirme işini de ortanca halam yapar genelde. Yukarıdaki fotoğrafta küçük halam da hamur açmayı öğreniyor. 


Ben daha önce yapılırken hiç izlemediğim için burada yufka yanacak sandım. Birkaç defa halamı uyarıp yanacak dedim ama meğer böyle oluyormuş. Halam her tarafını çevire çevire pişirdi, yufkanın üzerindeki kabarcıklar da böyle oluşuyormuş, öğrenmiş oldum. :)

Ot ekmeğinin pişmiş halinin fotoğrafı yok maalesef, o an hiç aklıma gelmedi hemen saldırdım zaten.



Bu fotoğraf aslında bayramın ilk gününden.  Daha önce bir bayramda kuzenim Meltem'le dedemlerin evinde kalabalıktan oturacak yer bulamayıp balkona (aslında balkon değil dambeş diyoruz biz ona) çıkmıştık. Deli deli bir sürü fotolar çekip eğlenmiştik. Onu hatırladım, örtüleri ve kahvelerimizi alıp balkona çıktık. Bu sefer deli deli yoga yaptık. :) Bol bol backbend ve warrior denedik. Yukarıdaki fotodaki de benim, backbend'de. :)


Veee bayramın son günü. Aslında ben o gün makinemi alıp dolaşıp eski evlerin fotoğraflarını çekmek istiyordum. Bir anda piknik işi çıktı. Annemin kuzenleriyle ve teyzemlerle baraja pikniğe gittik. Aslında neredeyse her yıl annemin akrabalarıyla pikniğe gideriz ve güzel geçer. Hatta daha köye gitmeden başlarım "Yaylaya gideliiiim!" demeye. Ama bu sene daha çok eğlendim ben. Yediklerimiz de daha bir lezzetliydi sanki :)


Köfteleri tavukları yedik, oh mis!



 O gün o kadar eğlenmemizin sebebi parka gitmemizdi sanırım. Koca koca kızlar oğlanlar tahtıravalliye bindik, kaydıraktan kaydık (Onların videoları ayrı bir komedi, artık biz de vlogger olsak da paylaşsak süper olacak!), salıncakta sallandık, tırmanma duvarına bile çıktık.

Fotoğrafta gözlüklü olan benim, karşımdaki kardeşim Bilge, şalvarlı olan annem, karşısındaki de kuzenim. Yıllardır tahtıravalliye binmemiştim, küçükken bile bu kadar çok binmemişimdir heralde :)


 Karamanlı, Baraj

Benim için çok güzel bir bayram tatiliydi, umarım siz de beğenirsiniz. Şimdilik hoşçakalın!

Yorumlar

  1. Bayramı iyi geçen nadir tanıdığım insanlardan oldun şuan sen de :D bizde akraba kalmadı diye bayramlarda evdeyiz hep. Bir annem büyük diye dayılarım ve çocukları gelir ilk gün o kadar onun dışında belki annemin dayısına gidilir o kadar. He komşular doluşuyor en kötü eve ki ben onlarla kalmayıp kaçıyorum evden o ayrı mesele :D
    Yalnız ben de yandığını düşünmüştüm o hamurun ki eskiden üst komşumuz köyüne gidince getirirdi onun gibi yufka ama taş gibi olurdu o çok güzel börek yapılırdı ondan. Sizde sac falan baya gözleme gibi mmm... ıspanaklı gözleme çekti canım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim genelde güzel olur ilk gün. Yaylaya gidilirse ikinci gün de güzel olur da kurban bayramı gerçekten sıkıcı oluyor. Bizde anne tarafında akraba bol, annemin kuzenleri her bayram geliyorlar çünkü :)

      Bizimki böreklik değil de kahvaltıda harika oluyor. Gözlemeye benzemesin diye babaannem özellikle peynir falan koymaz içine :)

      Sil
  2. Güzel Bir yazıydı fotograflarda harika olmuş. Ellerine Sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. :) ne güzel eğlenceli geçmiş

    YanıtlaSil
  4. ne kadar samimi fotoğraflar :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar