Bursa Cumalıkızık Köyü ve Köy Kahvaltısı

Yıllar yıllaaar önce Kınalıkar diye bir dizi vardı hatırlıyor musunuz? Emrah oynuyordu. Bursa'ya son gidişimde Kınalıkar'ın çekildiği köyü, Cumalıkızık köyünü ziyaret ettik. Ben aslında Kasım 2010'da Bursa'ya ilk gidişimde gezmiştim Cumalıkızık'ı, bu sefer bir köy kahvaltısı için Cumalıkızık yolunu tuttuk. 
Kuzenlerim Görükle'de kalıyordu ve Görükle'den Cumalıkızık'a yol gerçekten uzun sürdü. 
Minibüs-Metro-Minibüs yaptık ve yaklaşık iki saat yol sonrası köye ulaştık.


İlk gittiğimde haftaiçiydi o yüzden boştu. Bu sefer cumartesi gittiğimiz için her yer insan doluydu, eğer fırsatınız varsa haftaiçi gitmenizi öneririm.


Öğle 1de vardığımız için çok acıkmıştık, ilk önce kahvaltı yapacağımz yere gittik. Aslında Kınalıkar'ın çekildiği konağa gitmeyi planlıyorduk ama kalabalık olur diye düşündük. 
Onun tam karşısındaki Taşev bomboştu ve biz en köşedeki koltuklara yerleştik. Kahvaltılar tabakta mı yoksa serpme miydi bilmiyorduk, kimse de bilgilendirmedi. Menüleri de yoktu zaten.

5kişilik kahvaltı söyledik. Daha önce bir yerde 7 kişilik kahvaltı söylemiştik ve her şeyden 7şer tane getirmişlerdi (zeytin'den bile) üstüne üstlük bir dolu para ödemiştik. Ama burada birkaç şey dışında her yiyeceği tabağını doldurarak getirmişlerdi.

Kahvaltı masamızın genel görünümü bu şekildeydi;




Tereyağı, siyah zeytin, yaprak sarma, çemen, beyaz peynir, dil peynir, domates, salatalık, sigara böreği, yeşil zeytin, kaymak, kaşar peyniri, ayva reçeli, bal, kabak reçeli, pekmez, köy ekmeği, PEYNİR BOMBASI (açıkcası ne olduğunu bilmiyoruz, sormadık da. Aşağıda ayrıntılı fotoğrafı var. Adını bilen varsa söyleyebilir mi lütfen? Biraz bayıldık da biz ona!) vee çay


Olay kahvaltı olunca tabak doluluğundan sonra fiyatı sorulur, baştan yazalım; Kişi başı 10tl tuttu ve gerçekten doyduk.

Annesinden uzakta okuyan bir üniversite öğrencisi olarak Yaprak sarmasından çok ümitliydim ama hiç beğenmedim. Kahvaltının en kötüsü oydu. 
Sigara börekleri idare ederdi, beyaz peynir harikaydı! 
Peynir konusunda çok seçiciyimdir, zor beğenirim ve buna bayıldım!



İşte bu da PEYNİR BOMBASI dediğimiz. Kuzenim, patates ekmeğinden yapılan bir şey olduğunu söyledi ama adını bilemedik. Çok güzeldi! O kahvaltının en güzel parçasıydı!


Bu da ayva reçeli. Ne çok tatlıydı ne de tatsızdı, tam ayarında mükemmeldi. 
Yediğim en güzel ayva reçeli!


Kabak reçeli

Bizim memlekette pekmezlisini yapıp, bestel derler ve ben onu hiç sevmem. Ama bunu çok beğendim!


Peynir bombasından sonra en çok sevdiğim şey çaydı. Ben çayı pek sevmem, kahveyim tercih ederim. Ama bunu çok beğendim. Hiç bu kadar çok çay içmemiştim sanırım. 



Kahvaltımızı bitirdikten sonra Cumalıkızık'ı dolaştık. Her yer yemyeşil ve gerçekten doğayla iç içe. Yeşilliğin bolluğuna doyamıyorsunuz! Birçok fotoğraf çektim, en çok beğendiklerimi paylaşıyorum. Umarım Cumalıkızık'ı bütün güzelliğiyle aktarabilirim. :)



Taş yollar gerçekten hoş bir görüntüye sahip. Asfaltın iticiliğinden ve parke taşlarının sıradanlığından uzak olması çok güzel ancak yürürken etrafınıza bakıp güzellikleri görme şansınızı elinizden alıyor. Çünkü yere bakarak yürümeniz şart. Sakın ha öyle terlikle, babetle hele hele topuklularla sakın gitmeyin! :)








Köy meydanında Cumalıkızık'ın hikayesi asılı, ben sizler için fotoğrafladım bile; 



Burası da köy meydanı. Köylüler hediyelik eşyalar, meyveler, sebzeler, reçeller, peynirler, ballar, polenler vb birçok şey satıyor.



Hediyelik eşyaların fotoğrafını çekmeye kızıyorlar ama çok orijinal hediyeler vardı o yüzden çekmeden edemedim. Çok değişik buzdolabı süsleri vardı, mutlaka alın! Ben minik Cumalıkızık evi şeklindeki mumluklardan aldım.


Köyde kendi evinin kapısının önünde kendi ürettiği meyveleri kendi ördüğü kıyafetleri satan teyzeler amcalar var. Yani alabilecekleriniz köy meydanındakilerle sınırlı değil. Dolaşırken evlerden de birçok şey alabilirsiniz. Yukarıdaki fotoğrafta solda gözüken tezgahta teyze bal, polen ve reçel satıyordu mesela. :)




Cumalıkızık'a ilk gidişimde yine bu sokakta bu evlerin önünde iki köpek görmüştüm. Az önce fotoğraflara bakarken hatırladım, fotoğraflarını çektiğimi hatırladım aradım fotoğrafı da buldum. Sanırım yine aynı köpekler. :) Bu son gittiğimde çektiğim fotoğraf;


Bu da ilk gittiğimde çektiğim fotoğraf;


Bol fotoğraflı bol yeşillikli bir post oldu. Umarım Cumalıkızık'ı beğenirsiniz!
Bursa'ya giderseniz mutlaka Cumalıkızık'ı ziyaret edin :)

Yorumlar

  1. bende daha dün anneme "anne cabbar hangi dizideydi" diye sormuştum, üstüne bugün senin yazını okudum :D
    sabah sabah canım çekti masadakileri :D
    ne güzel bi yermiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben küçükken o adamdan korkardım ya onu hatırladım şimdi. :D
      Evet kesinlikle çok güzel bir yer! Üniversitede Bursaya gidersen denersin artık. :)

      Sil
  2. Fotoğraflar süper! Ben yanılmıyorsam 2008 yılında gitmiştim oraya ve peynir bombasına bayılmıştım! Bir daha da başka hiç biryerde görmedim ondan :( Ben de bir peynir hastasıyım :)
    Köy gerçekten görülesi biryer, fotoğraflarınla hatıralarımı tazeledin, danke schön :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler. :)
      İşte böyle yıllarca kendini arattıracak bir tadı var onun. :D
      Benim için zevkk :)

      Sil
  3. Çok güzelmiş oralar diziyide hatırladım annem izlerdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok güzel bir köy.

      Benim de annem izlerdi. :)

      Sil
  4. Bende en çok kivili reçeli sevmiştim orada :)

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir yermiş bayıldım fotoğraflara. uzun süredir gitmek istediğim bir yer henüz fırsat olmadı ama bu resimlerle gitmiş gibi oldum diyebilirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amacıma ulaşmışım o zaman :) BEnim çok sevdiğim bir yer! Umarım bir gün fırsat bulup gidebilirsiniz :)

      Sil
  6. çok güzel bir yazı olmuş bursa benim en merak ettiğim şehirdir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, kesinlikle gidip tarihi yapılarını görmelisiniz :)

      Sil
  7. peynir bombası değil yanlız kendisinin adı PATATES KÖFTESİ'dir.Patates ve peynirden yapılır beğndiyseniz ne mutlu bizlere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz adının ne olduğunu bilmediğimiz için kendimiz öyle uydurmuştuk :) Bilgilendirme için teşekkürler.

      Sil
  8. Peynir topu değil yalnız kendisinin adı PATATES KÖFTESİ'dir.Patates ve peynirden yapılır beğendiyseniz ne mutlu bizlere...

    YanıtlaSil
  9. sadece kivi değil kiviye bu kadar şaşırmayın oranın herseyden reçeli yapılır örneğin:portakal kavuğu,incir,kozalak reçeli yani aklınıza gelebilecek herseyden reçil yapılır bi ara salatalık reçeli bile yapmıştık orda özellikle kozalak reçelini tavsiye ederim nefes darlığına,aslıma ve bu gbi hastalıklara çok faydalıdır.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar