Diyetisyen Adayları Mutfakta!


Merhaba! Eski takipçilerim bilir Eskişehir'de tasarım okuduğum dönemde okulda yaptığım çizimleri paylaşırdım. Şimdi Kıbrıs'ta diyetetik okurken de mutfakta yaptıklarımızı paylaşmak istiyorum çünkü biz derslerde çok eğleniyoruz ve ben birçok fotoğraf çekiyorum!

 Diyetisyenlik okuyorum deyince ilk sorulan sorulardan biri okulda yemek yapıyor musunuz oluyor. Evet yapıyoruz, peki diyet yemekleri mi yapıyoruz? Hayır! Bizimki mutfaktan ziyade uygulama dersi. Beslenme İlkeleri dersinde gördüğümüz yağlar, proteinler vb konuların uygulamalarını yapıyoruz. Bunu insanlara anlatmak biraz zor oluyor tabiki. Mesela yağları işlediğimiz hafta okulda patates kızartması, mayonez ve puf böreği yapmıştık. Bunu söylediğimde herkesin tepkisi "Sağlıklı şeyler yapsanıza! Niye böyle şeyler öğretiyorlar size?" olmuştu.


Ev yapımı mayonez

Buradaki fotoğraflar üç dersin karışımı. Un uygulaması, yumurta ve baklagil uygulaması ve yağ uygulaması var. Yukarıdaki fotoğraf yağ dersinden. Kızlar mayonez yapıyorlar. 

Evet evde kendi mayonezinizi yapabilirsiniz, doğru. Ama tarifine bakarsanız içindeki yağ oranı size küçük bir kalp krizi geçirebilir. Zira biz bir su bardağı sıvı yağ kullanmıştık ve rapor hazırlarken hesapladık ki hazırladığımız 1 porsiyonun kalorisi tam 1447kkal çıktı! O gün bugündür çok çok az mayonez kullanıyorum. (Mayonez sevmeyen insanlara hep imrenmişimdir)


Burada Gamze, Puf böreği için hamur açıyor!


Puf börekleri hazııır! :)


Son derste aşure yaptık. Şansıma benim olduğum üniteye aşure denk geldi. Diğer gruplarda çorba, ekmek ve kek yapıldı. Biz mutfağa girdiğimizde sorumlu hocamız zaten önceden bulguru, fasulyeyi vs ıslatıp bekletmişti. Bize sadece pişirmesi kalmıştı. 

Bu sene aşure zamanı Kıbrıs'ta olunca aşure yiyememiştim, çok üzülmüştüm. fırsat bu fırsat dedim bol bol yedim. Gerçekten de güzel olmuş, ellerimize sağlık!


Dersten sonra anneme hemen fotoğraf atıp yazdım "Hani aşure zordu!!" diye, meğer içine konulan her şey ayrı ayrı ıslatılıp bekletilip ayrı ayrı pişiriliyormuş. O yüzden uğraştırıcıymış. Biz hepsini tek tencerede pişirince kolay oldu :)

Dipnot: Olur da canınız çeker, evde deneyecek olursanız diye söylüyorum, fasulyeler geç pişiyor! (Bizimkiler tam pişmemişti!)


Bu yine bizim gruptan, farklı bir dersten. Patates püresi için Çağla, haşladığımız patatesi soyuyor.

ekmek yapımı

Burada da Eda, ekmek için hamur yoğuruyor. Onun şansına bütün grup arkadaşları erkekti ve yoğurma dahil birçok iş ona kaldı. :)


Ve ekmek pişiyor!! 
Ekmek piştikten sonra aşure yemekle meşgul olduğum için maalesef fotoğrafını çekemedim. 



Kek, Kek ve daha fazla Kek!

ev yapımı beşamel sos

Beşamel Sooooos! 


Vişneli Nişastalı Toplar!!


Vee minik diyetisyen adayları mutfak dersinden yeni çıkmış dondurma keyfi yapıyor :)

Dipnot2: Soranlar olacaktır mutlaka; evet yaptıktan sonra hepsinin tadına bakıyoruz mutlaka!

Yorumlar

  1. Sen benim kilo vermeme yardım edecekken kilo almama sebep olacaksın sanırım :D Gece gece canım istedi :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım zayıflatacağım, hepimiz fit olacağız söz :)

      Sil
  2. Bence sen bir taşla iki kuşu birden vurmuşsun :D
    Hep iş hem yemek yapmayı bilmeyenler için özellikle yemek yapmayı öğrenme fırsatı.
    Benim işim eden bu kadar lezzetli değil ki!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz öyle oldu aslında. Her grup farklı yemek yaptığı için pek öğrendiğimizi söyleyemeyeceğim ama tabi kendi grubumla yaptıklarımı öğreniyorum. :)

      Sil
  3. :) diyetisyenlik okumak zevkliymiş :)
    canım da aşure çekti valla :)
    http://loveandsmile.wordpress.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, öyle gerçekten :)

      Bizim yaptığımız gibi kolayından yapıver sen de :)

      Sil
  4. ay bayıldım bayıldım yaaa koycam bloguma bu yazımıııı :) seni görmek ne güzel kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim deep! Tekrar hoşgeldin sen de bloguma :)

      Çoook teşekkür ederim!!! Bloguma katkın büyük :)

      Sil
  5. İyi ki diyetisyenlik filan okumuyorum o zaman:) Ben bunları derste yapsam var yaaa sonra da oturur yirim:D Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuma okuma bana rakip çıkmasın :) Biz de yiyoruz tabiki ama 20 kişiyiz ve sadece bir iki porsiyonluk yemek yapıyoruz :)

      Sil
  6. Böyle de söylenmez ama ben mayonezi hiç yiyemiyorum :) Bende Deeptone sayesinde keşfettim blogunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yememeniz daha iyi tabiki ne mutlu size :) Hoşgeldiniz siz de ;)

      Sil
  7. Merhaba Tiger! Ben kahve yanı! Seni şimdi keşfettim. Blogun bana iyi gelecek... :) Gezi, diyet, oh benim ihtiyacım olan şeyler :) Kahve'ye de beklerim... Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! Hoşgeldin :) Ziyaret edeceğim, sevgiler!

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar