BABIL.COM KITAP ALISVERISIM


Kitap almaya da okumaya da  bayılırım ama her zaman 'kitaba çok para vermeye çekinenler'den olmuşumdur. Mağazaya ilk girdiğimde hemen indirim reyonuna koşar gözüme çarpan olursa alırdım. Kitap alışverişim de bu şekilde ayda yılda bir aldığım bir iki kitaptan öteye geçemezdi. Birkaç sene önce kardeşimin istediği kitaplar mağazada olmayınca internetten almaya karar vermiştik ve onunkilerle beraber üst fotoğraftaki kitabı almıştık. O zamanlar -hala öyleyim gerçi- Zadie Smith manyağıydım. İlk önce İnci Gibi Dişler'ini okuyup çok beğenmiştim. Daha sonra indirim raflarında 5tl'ye gördüğüm ve hemen aldığım İmza Toplayan Adam'ını okumuştum. Güzelliğe Dair'i de aldığım zaman taşınma derdinden kuzenimin evinde Bursa'da unutup yarım bıraktığım bir kitaptı. (2013 Haziran) Kıbrıs'tan Isparta'ya döndüğümde okuduğum ilk kitap oldu.(2015 Haziran -YUH bana!) Her sayfasını hayranlıkla okuduğum, ufkumu kat kat genişleten ve bittikten sonra günlerce aklıma takılan cümleleri düşündüğüm kitaplar listesinde (1.İnci Gibi Dişler- Zadie Smith, 2. Kafamda Bir Tuhaflık-Orhan Pamuk) üçüncü sıraya yerleşti. Tam 554 sayfa ama betimsel romanları seviyorsanız her bir cümlesini zevkle irdeleyerek okuyacağınız bir kitap olacaktır. İnternette 15 tl'ye bulabilirsiniz.



Yaz tatili benim için deniz kum güneşten önce bol bol kitap okumak demek. Kıbrıs'tan geldiğimde evdeki kitaplıkta bütün kitapları inceledim ama heyecanla okumak istediğim bir roman bulamadım. Hem uygun fiyatlı olsun hem de araştırarak alabileyim diye online alışverişi tercih ettim. Alışverişe karar verdiğim bir gün bir bloggerda babil.com alışveriş yazısı gördüm ve ben de oradan alışveriş yapmaya karar verdim. (+babil.com'u gerçekten samimi buldum) Fiyatları diğer sitelere göre daha uygun. (Aslında online sitelerde fiyatlar birbirine çok yakın, babil daha ucuz ama fiyatlar arası uçurum yok) Hem de babil.com'da ücretsiz kargo sınırı 44tl. 3-4 kitap aldığınızda normal mağaza veya online+kargo fiyatına göre yaklaşık 25-30 tl kar ediyorsunuz. O fiyata iki kitap daha alırım ben!


En yakın arkadaşım Antik Mısır romanlarını sevdiğimi duyunca Haldun Hürel'in Ölerek Yaşıyorum'unu tavsiye etmişti. Siteyi açar açmaz sepete onu ekledim. Daha sonra hemen bir Zadie Smith taraması yapıp NW Londra ve Amerika'nın Yanık Çocukları'nı sepete attım. Bülbül'ü Öldürmek ve Fang Ailesi ise çok satanlardan seçtiğim romanlar. Bülbül'ü Öldürmek'in ingilizce versiyonu to kill a mockingbird'ü ise kuzemin kitaplığında görüp ödünç aldım. Önce ingilizcesini sonra Türkçesini okumayı düşünüyorum.


Ölerek Yaşıyorum'dan birkaç sayfa okudum ama pek anlam veremedim. Açıkcası uzun uzun düşüncelerini açıklıyor olması ve gerçekten karmaşık bir düşünce yapısına sahip olması işsizlikten sıkılmış beni yordu. Arkadaşımdan minik bir özet istedim ama anlattıklarından olayı tam kavrayamadım. Tatile çıkacağım için kalın tek kitap yerine daha ince iki kitap almaya karar verdim ve kitaba devam etmedim, dönünce onu okuyacağım. Ölerek Yaşıyorum'un piyasa fiyatı 22tl babil.com fiyatı 16,72tl.


Fang Ailesi'ne tatile Antalya'ya giderken başlamıştım, dün bitirdim. Sahilde güneşlenirken de hep elimin altında oldu. İlk başlarda biraz "Ay ne bu be!" ve "Ay salak bu adamlar!" gibi tepkiler verdiysem de ilk 50-60 sayfadan sonra merakla -elimden bırakamadan- okudum. Fang ailesinde anne ve baba Fang'in değişik bir sanat anlayışı var.(-Deneysel performans- diyorlardı sanırım.) Halka açık kalabalık bir alanda kargaşa çıkarıp insanların tepkilerini videoya kaydediyorlar -Ve bundan garip bir zevk alıyorlar-. Zaten kitabın arkasındaki "Şimdi suratına bir tane çaksam, sanat diyebilir miyim buna?" cümlesi kitabı okurken yaşadığınız "Sanat Nedir?" kaygısının mükemmel bir temsili. (Ayrıca romanda geçen bir cümle) Anne-Baba Fang hayatlarını gerçekten sanata adamışlar ve kitapta bunun defalarca söylenmesine rağmen kitabın sonunda bu sanata adanmışlıkla yaptıkları sizi hayretlere düşürüyor. Spoiler vermeyeceğim tabiki! Hatta ben bir ara çocukları da sırf sanat olsun diye yaptıklarını düşünmüştüm. Zaten çocuklarından Annie ve Buster diye değil Çocuk A ve Çocuk B diye bahsediyorlar. Kitabın sonu gerçekten güzel bitiyor, daha güzel sonlanamazdı diye düşünüyorum. Fang Ailesi, gerçekten okunmaya değer sizi hayretlere düşürecek ve size düşüncelerinizi fikirlerinizi sorgulatacak muhteşem bir roman. Piyasa fiyatı 20 tl, Babil fiyatı 15 tl ve tam 300sayfa. Tekrar belirtiyorum; sıkılırsanız bile sakın bırakmayın!



Bülbül'ü Öldürmek çok satanlarda gördüğüm kapak tasarımına bayıldığım bir roman. Henüz hiç açmadım, okumadım. 1960 yılında yayımlanmış ve Pulitzer ödüllü. Amerika'da yaşanan eşitsizliği ve ırkçılığı bir çocuk kahraman üzerinden anlatıyor. İngilizcesini de kuzenimden ödünç aldım, ikisini de mutlaka okuyacağım. Bülbül'ü Öldürmek piyasada 18tl, ben 13,14 tl'ye almıştım ancak şuan babilde 9,90tl. Bence kaçırmayın.


“İstediğin kadar saksağanı vur vurabilirsen ama unutma, bülbülü öldürmek günahtır.”



Zadie Smith manyaklığıma yeniden merhaba! Anlatımına gerçekten bayılıyorum, ama çeviri de çok önemliymiş onu anladım. Çünkü önceki kitaplarım gayet akıcıyken, NW Londra da cümleler çok devrik ve kesik kesik. Çeviriden mi yoksa kitabın orijinalinden mi anlayamadım. Ancak 50-60 sayfa boyunca böyleydi ve dayanamayıp bıraktım. İlk fırsatta ingilizcesini de alıp beraber okuyacağım. Gerçekten çok üzüldüm, kitabı mutlaka okurum tabi ama çok umutluydum. Resmen yıkıldım. 

Amerika'nın Yanık Çocukları da değişik bir kitap. Roman değil sanırım kısa kısa öykülerden oluşuyor. Bu arada Zadie Smith romanları hep zencilerin-melezlerin ailelerini ve yaşantılarını anlatıyor. NW Londra'nın yanındaki harita desenine de bayıldım ama kitap benim için hayal kırıklığı oldu. Devamını okuyup bitirdiğimden fikrimi burada güncellerim. NW Londra'nın piyasa fiyatı 22 tl babilde 16,72 tl. Amerika'nin Yanık Çocukları piyasada 15 tl babilde 11,40 tl. 



Toplam 6 kitap aldım ve 72 tl ödedim. 44tl sınırını geçtiğim içinde kargo ücreti ödemedim. Salı günü sipariş verdim, çarşamba kargoya verilmiş ertesi hafta pazartesi günü benim elimdeydi kitaplarım. Siteden hemen o gün gönderilmesine rağmen yurtiçi kargo küçücük Isparta içinde şubeden evimize getiremedi. (Ben internetim olmadığı için takip edememiştim nerede olduğunu. Gönderilmedi sandım, yoksa kargo şubesi bizim evden yürüyerek beş dk bile değil)



Antalya'ya son gidişimde ingilizce kitapları kurcalarken bu kitabı görüp kapak tasarımına bayıldım. Hayranlıkla bakarken Zadie Smith'in İnci Gibi Dişler'inin ingilizcesi olduğunu fark ettim. Türkçesi bile anlaşılması biraz zor olduğu için ve fiyatı fazla olduğu için almadım ama şimdi o kapak tasarımına baktıkça pişman oluyorum. 

Babil.com'dan yaklaşık bir saat önce bir sipariş daha verdim. Bu sefer MNG kargoyu seçtim. Zamanın Kısa Tarihi, Sineklerin Tanrısı, Uyanış, İki Yeşil Su Samuru, Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceralı-Su adlı kitapları aldım. Elimdekiler daha bitmedi tabiki ama Zamanın Kısa Tarihi ve Sineklerin Tanrısı 9,90'a düşmüş olunca kaçırmak istemedim. 


***
Aldığım kitaplarla ilgili yorumlarınızı ve kitap tavsiyelerinizi benimle yorum kutucuğundan paylaşırsanız çok sevinirim. Biraz uzuuun bir alışveriş yazısı oldu ama ben "Bunu bunu aldım, şunun adını çok duymuştum, kitabımın şurası kıvrık geldi" den ibaret kitap yazılarından hoşlanmıyorum. Biraz kendimden bir şeyler kattığımı ve blogumun kişisel blog oluşunun hakkını ancak böyle verebileceğimi düşünüyorum. 


***

Yorumlar

  1. hepsi çok güzel! hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
  2. Babil.com'u ben de çok seviyorum. En son Ocak ayında alışveriş yapmıştım. O kadar çok kitap almışım ki, şu zamana kadar idare etti, hala da okunacaklar var ^^ Çok güzel seçimler olmuş, güle güle oku ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten iyiler :) Ben de son bir ayda yedi sekiz kitap aldım oradan. Okunacaklar birikti tabi. Çok teşekkürler :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar